Books

De Cremer, D., Van Dick, R., & Murnighan, K. (Eds.). (2011). Social psychology and organizations. New York: Taylor & Francis (Series “Organization and Management”).
Löwstedt, J., Larsson, P., Karsten, S., & Van Dick, R. (2007). (Eds.). From Intensified Work to Professional Development? A Journey through European schools. Brussels: PIE Lang.
Van Dick, R. & West, M.A. (2013). Teamwork, Teamdiagnose und Teamentwicklung [Teamwork, team analysis and team building] (2. erw. und √ľberarb. Auflage). G√∂ttingen: Hogrefe.
Van Dick, R. (2004). Commitment und Identifikation mit Organisationen. [Commitment and identification in organizations] Göttingen: Hogrefe.
Van Dick, R. (2006). Commitment und Identifikation mit Organisationen. [Russian Translation] Ukraine: Humanitarian Center.
Van Dick, R. (2006). Stress und Arbeitszufriedenheit bei Lehrerinnen und Lehrern. Zwischen ‚ÄěHorrorjob‚Äú und Erf√ľllung. [Stress and work satisfaction among teachers] Marburg: Tectum. 2nd edition
Van Dick, R. (1999). Stress und Arbeitszufriedenheit im Lehrerberuf. Eine Analyse von Belastung und Beanspruchung im Kontext sozialpsychologischer, klinisch-psychologischer und organizationspsychologischer Konzepte. [Stress and work satisfaction in the teaching occupation]. Marburg: Tectum.
Auernheimer, R., Van Dick, U. Wagner & T. Petzel (2001) (Eds.). Interkulturalität im Arbeitsfeld Schule. [Intercultural aspects in schools] Opladen: Leske & Budrich.
Wagner, U. & Van Dick, R. (2001). Fremdenfeindlichkeit in Deutschland. [Prejudice in Germany]. Published in the Series: Texte zur Inneren Sicherheit. Bundesministerium des Innern, Berlin (Band I/2001)